Aylar sonra güzel bloğum güncellemeyi haketti. Yazılarımından birtanesini paylaşmak istedim, sevgiler....

Göçmen mi dediniz O BENim.....

Ben bir göçebe kızıyım, dedem de öyleydi, dedemin dedesi de ve atalarımda. Kanımda yedi göbek göçebe kanı var. Göçebe olmayı severim, göçebeleri de  ve göçebelerin travmalarını da severim. Herkesten farklı, fazla geçişli, fazla uçlarda, fazla eskimiş ve yine fazlasıyla yenilenmiş, aykırı bir kan bu....
Kendini, yerini,zamanını herdaim arama yolunda.Kayıpların yokluguna soğuk bir ruhla algılayıp, yeniyi sıcak bir ruhla kabullenmiştir göçedenler. Kabul etmiştir çünkü biliyordu ki, yeni hava, yeni insan, yeni ekmek hep bir umut olmustur göçebeye. Ondandır ki hep sevmişimdir göçmeni, uzaklardan gelip, ekmek yediği toprağı, vatanı belleyeni... Ondandır ki hep sevmişimdir göçedeni, yüzünde hep bir gülüş, gözünde hep yaş eksik olmamıstır.Her selamında sicak bir sima, sevdirmiştir kendini.Soluduğu yeni havanın, bastığı yeni toprakların, hayallerinin tohumlanması vardır gözlerinde, yenilenmenin, yeni başlangıçların günışığı.....
Ondandır ki, kendimi de severim, yedi kuşağımın mirasını, kabul edişliği,hazmetmeyi,sindirebilmeyi.....lakin bu teslimiyet zayıflık değildi, boğun eğiş hiçdeğildi. Bizim teslimiyetimiz; tüm artılarımızı, eksilerimizi cebimize gece koyup, gün doğumunda yeniden dirilebilmekti. Atalarım biliyordu, yeni güneş, yeni yol bitiş değil, bir bırakış değil; direnmekti, direnebilmekti. Ruhun tozunu atabilmekti. Uyanmaktı ve her uyandığında omuzları daha dik durabilmekti....Ondandır ki severim göçmenleri ve kendimi, teslimiyetin umut ışıkları yüklüdür hep çantalarında. Her gidişin, her bitişin, yeni başlangıç tohumları gizlidir mataralarında.
Ondandır severim kendimi diyorum lakin bu egoistlik değildi, megalomalık hiç değil. Beni ben yapan asıl BENdir sevdiğim. Varolma sebebim, varlığımın sebebidir, varolabilme sebebimdir BEN,biz, hepimiz.
FİLİZ OZGUR

Yorumlar